1- ، rafeie@yahoo.com
چکیده: (14483 مشاهده)
چکیده مقدمه: مطالعات مربوط به بررسی عوامل مؤثر بر ارزشیابی اساتید از رشد خوبی در دپارتمانهای علمی برخوردار بوده است. علی رغم انجام تحقیقات در این زمینه، اکثر نتایج مطالعات به علت ناهمگنی دادهها مخدوش میباشد. هدف این مطالعه بررسی و تحلیل نمرات ارزشیابی اساتید دانشگاه علوم پزشکی اراک براساس برخی از عوامل مؤثر بر آن انجام گرفته است. روش کار: این مطالعه یک بررسی تحلیلی- مقطعی میباشد که بر روی کلیه اعضاء هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک از طریق سرشماری از سال 1380 الی 1385 انجام گرفته است. نمرات ارزشیابی اساتید از دیدگاه دانشجویان و عوامل مورد بررسی از بایگانی مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی مورد استفاده و تحلیل قرار گرفته است. نتایج: میانگین نمرات ارزشیابی اساتید در 6 سال مورد بررسی از مقدار 03/15 الی 45/16 متغیر بوده است. میانگین نمرات ارزشیابی در این 6 سال از لحاظ آماری، اختلاف معنیدار داشته است. همبستگی ضعیف معکوسی بین تعداد دانشجویان کلاس و میانگین نمره ارزشیابی اساتید مشاهده گردید. نتیجه گیری: نتایج ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان در این مطالعه، در 6 سال مورد بررسی متغیر بود. لازم است متغیرهای مهمی مانند کلاس درس، عوامل تأثیر گذار بر دوره درس، اساتید، زمان ارائه درس مورد بررسی قرار گیرند و مطالعات تکمیلی با در نظر گرفتن این عوامل به عنوان منابع ناهمگنی صورت پذیرد.
نوع مطالعه:
پژوهشي اصیل |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1388/4/2