دوره 12، شماره 4 - ( ويژه نامه پژوهش در آموزش 1388 )                   جلد 12 شماره 4 صفحات 94-89 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Najafi kalyani M, Karimi S, Jamshidi N. Comparison of learning styles and preferred teaching methods of students in Fasa University of Medical Sciences . J Arak Uni Med Sci 2010; 12 (4) :89-94
URL: http://jams.arakmu.ac.ir/article-1-405-fa.html
نجفی کلیانی مجید، کریمی شهناز، جمشیدی ناهید. مقایسه سبکهای یادگیری و روشهای ترجیحی تدریس دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی فسا. مجله دانشگاه علوم پزشكي اراك. 1388; 12 (4) :89-94

URL: http://jams.arakmu.ac.ir/article-1-405-fa.html


1- ، majidnajafi5@yahoo.com
چکیده:   (18841 مشاهده)
چکیده مقدمه: واقعیت مهم آن است که همه پیشرفت‌ها و موفقیت‌های انسان‌ها در نتیجه یادگیری است. دانستن سبک‌های یادگیری دانشجویان به تهیه یک برنامه آموزشی به منظور یادگیری مطلوب و موثر کمک می‌کند، لذا هدف از این مطالعه مقایسه سبک‌های یادگیری و روش‌های ترجیحی تدریس دانشجویان رشته‌های مختلف علوم پزشکی می‌باشد. روش کار: این مطالعه یک بررسی مقطعی - تحلیلی می‌باشد که در سال 1388بر روی تمامی دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی فسا انجام شد. برای جمع‌آوری داده‌ها از دو پرسش‌نامه متغیرهای دموگرافیک و پرسش‌نامه استاندارد شده سبک‌های یادگیری کلب استفاده و تحلیل شد. نتایج: سبک یادگیری اکثر دانشجویان علوم پزشکی همگرا (3/38درصد) و پس از آن سبک یادگیری جذب کننده (9/29درصد) بود. بیشترین فراوانی روش تدریس مورد علاقه دانشجویان بحث گروهی بود. بین رشته تحصیلی و سبک یادگیری دانشجویان ارتباط معنی‌داری از نظر آماری وجود داشت (011/0p=). نتیجه گیری: از آنجایی که اکثریت دانشجویان دارای سبک یادگیری همگرا و جذب کننده بودند، توصیه می‌شود با توجه به تنوع سبک‌های یادگیری از روش‌های آموزشی متناسب با سبک‌های یادگیری دانشجویان استفاده شود.
متن کامل [PDF 195 kb]   (3400 دریافت)    
موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1388/5/7

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Journal of Arak University of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb