1- ، K.rezaei@arakmu.ac.ir
چکیده: (18549 مشاهده)
چکیده مقدمه: یکی از مهمترین عوامل مؤثر در یادگیری دانشجویان، سبکهای یادگیری آنهاست. این مطالعه به منظور تعیین سبک یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک در سال تحصیلی 88 – 1387 انجام شد. روشکار: در این مطالعه توصیفی مقطعی 241 دانشجوی ترم اول در بدو ورود به دانشگاه علوم پزشکی اراک در نیم سال اول 88- 1387 به شیوه سرشماری وارد پژوهش شدند. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامهای حاوی سؤالات دموگرافیک و پرسشنامه سبک یادگیری کلب بود. نتایج: سبک یادگیری اکثر دانشجویان جذب کننده (1/58 درصد) بود. سبکهای همگرا (31/25درصد)، واگرا (37/10درصد) و انطباق یابنده (22/6 درصد) به دنبال آن قرار داشتند. در تمامی رشتهها نیز سبک غالب جذب کننده بود. اکثر دانشجویان اتاق عمل (2/56 درصد)، بهداشت مبارزه با بیماریها (9/57 درصد)، بهداشت محیط (6/53 درصد)، پرستاری (9/43 درصد)، پزشکی (4/72 درصد)، علوم آزمایشگاهی(1/73 درصد)، مامایی(3/64 درصد) و هوشبری (65درصد) دارای این سبک بودند. نتیجه گیری: با توجه به سبکهای غالب جذبکننده و همگرا در بین دانشجویان پیشنهاد میگردد از روشهای آموزشی سخنرانی و خودآموزی همراه با مطالب خواندنی، نشان دادن، استفاده از دیاگرام و دست نوشتههای استاد و آموزش یک به یک استفاده شود. همچنین باید مهارتهای ارتباطی دانشجویان علوم پزشکی تقویت شود، زیرا که جذبکنندهها و همچنین همگراها کمتر به موضوعهایی که مستلزم کار با افراد دیگر و مردم است علاقه نشان میدهند.
نوع مطالعه:
پژوهشي اصیل |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1387/12/19