زمینه و هدف: ارزشیابی عملکرد اغلب به عنوان یکی از مشکلترین جنبههای کار مدیریت میباشد. فرآیند ارزشیابی عملکرد از ویژگیهای دنیای کاری امروزی است که در ایجاد نیروی کاری مؤثر، مفید میباشد. مطالعه حاضر با هدف بررسی ابعاد عملکرد شغلی و عوامل مؤثر بر آن در کارکنان مراکز بهداشتی درمانی انجام گرفت.
مواد و روشها: این مطالعه از نوع توصیفی – تحلیلی و به صورت مقطعی و تمام شماری بود و بر روی کارکنان مراکز بهداشتی درمانی و خانههای بهداشت تابعه شهرستان اسلامآباد غرب در سال 1394 انجام گرفت. دادهها با استفاده از دو پرسشنامه مشخصات دموگرافیک و عملکرد شغلی هرسی و گلداسمیت جمعآوری گردید و با استفاده از آمار توصیفی، تحلیل واریانس یک طرفه، تی مستقل و با کمک SPSS نسخه 19 تحلیل شد.
یافتهها: میانگین و انحراف معیار عملکرد شغلی برابر با 9±5/52 به دست آمد. میان عملکرد شغلی با جنسیت و سطح تحصیلات رابطه معنیداری یافت شد(05/0p≤). میان ابعاد بازخورد و محیط با جنسیت و بعد حمایت با نوع استخدام رابطه معنیداری وجود داشت(05/0p≤).
نتیجهگیری: موفقیت و پیشرفت هر سازمان مبتنی بر عملکرد شغلی بالای کارکنان است. افزایش حقوق و مزایا و فراهم کردن محیط فیزیکی مناسب جهت بهبود عملکرد شغلی کارکنان توصیه میشود.
بازنشر اطلاعات | |
![]() |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |